.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد شدید رییس شورای شهر و شهردار آمل از مدیران استانی؛
اگر حمايت نمي كنيد حداقل بي احترامي نكنيد
در حالی که هزاران نفر برای جذب در 46 پست سازمانی شهرداری آمل ثبت نام کرده و آزمون داده اند و هنوز نتیجه ی نهایی آن به درستی مشخص نیست، استانداری ، خارج از قاعده و بدون هماهنگی با شورا و شهرداری آمل طی یک لیست بلند بالا نام 23 نفر

شمال نیوز: در حالی که هزاران نفر برای جذب در 46 پست سازمانی شهرداری آمل ثبت نام کرده و آزمون داده اند و هنوز نتیجه ی نهایی آن به درستی مشخص نیست، استانداری محترم، خارج از قاعده و بدون هماهنگی با شورا و شهرداری آمل طی یک لیست بلند بالا نام 23 نفر را همراه با تعیین پست سازمانی به شورا و شهرداری معرفی کرده است!

حاجی علی قاسمی، رییس شورای شهر آمل، که به مناسبت روز گل و گیاه، در جمع کارکنان سازمان فضای سبز شهرداری آمل سخنرانی می کرد، ضمن بیان این مطلب توضیح داد: "در شرایطی که برای استخدام 46 نفر در شهرداری آمل و سازمان های وابسته از هزاران نفر آزمون گرفته شد و نتایج اولیه ی آزمون در سایت ها آمده است استانداری مازندران در اقدامی عجیب و غیرکارشناسانه بدون کمترین احترام و مشورت با شورا و شهرداری آمل لیست 23 نفره ای از اعضای خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را حتی از شهرهای دیگر با تعیین دقیق پست سازمانی! برای استخدام به شهرداری آمل معرفی کرده است. این در حالی ست که نتایج اولیه ی آزمون در سایت ها آمده و الان همه حتی آنهایی که نامشان در این اعلام نتایج اولیه درج نشده بی صبرانه منتظر نتایج نهایی و کارنامه هایشان اند."

رییس شورای شهر آمل ادامه داد: "بنده افتخار می کنم که خود از خانواده ی شهدا هستم و در عین حال خانواده ام دو جانباز و یک آزاده تقدیم انقلاب کرده است. اما این نوع برخورد مدیران محترم استانی را بی احترامی به خون شهدا و خانواده های معظم شان می دانم."

قاسمی افزود: "ما جذب خانواده های محترم شاهد و ایثارگر را افتخار خود می دانیم و بر این اساس سال گذشته حدود 15 تن از این عزیزان را جذب کردیم و در حال حاضر در شهرداری و سازمان های وابسته مشغول به کارند، ولی این بار به نوع معرفی آنها و دستوری بودنِ این معرفی اعتراض داریم و مطمئنا مقاومت خواهیم کرد. آقایان 135 میلیارد تومان بودجه از محمودآباد تا رامسر بین شهرداری ها تقسیم کرده و آمل را ندیده اند، اما در این گونه موارد دستوری، آمل همیشه در ردیف جلوی چشمشان قرار دارد. ما از مدیران استانی توقع داریم حال که حمایتی از شهرداری آمل نمی کنید، دست کم با معرفی غیرکارشناسانه ی نیرو ، به شهردار و اعضای شورای شهر بی احترامی نکنید.

ایشان همچنین از مدیران استانی خواست که پاسخ دهند: "دیگر دستگاه های اجرایی استان و حتی خود بنیاد امور شاهد و ایثارگران تا حال چند درصد از اعضای خانواده های شاهد و ایثارگر را در ادارات تابعه ی خود جذب نموده اند؟ اساسا اگر قرار باشد با این شیوه ی غیرقانونی نیرو جذب شود، پس چرا زحمت ما می دارید؟ چرا آزمون برگزار می شود و چندین هزار آدم سر کار می مانند؟ آیا اینگونه رفتارها به راستی پاسداشت آرمان ها و حرمت خون شهداست؟ اساسا آیا متولی استخدام و جذب نیرو در دستگاه های عمومی و دولتی استانداری محترم است یا این امر خطیر و حساس، مطابق قانون، متولی خاص دارد؟ آیا شورا و شهرداری شهر در رابطه ی عمودی و سلسله مراتبی با استانداری قرار دارند یا آن که نهادهایی محلی اند دارای شخصیت حقوقی مستقل؟ سروران بزرگوار استانداري مازندران خود نيك مستحضرند كه استانداري ها نه نظارت سلسله مراتبی بلکه صرفا نظارت قیمومتی بر این نهادهای مستقل محلی دارند؛ نظارتی که خفیف است و مبتنی بر نظام هماهنگی، نه نظام تبعیت و پیروی. استانداری باید نظارت کند تا کاری خلاف قانون در شوراها و شهرداری ها انجام نشود - تازه، طبق قانون در این موارد هم نمی تواند مستقیما دستور به ابطال یک تصمیم غیرقانونی شورا یا شهرداری دهد بلکه این کار مستلزم تشریفاتي ست و بدون رعایت آن، شورا و شهرداری ملزم به پذیرش نیستند- نه آن که بر خلاف قانون بیاید در حساس ترین و پر حرف و حدیث ترین کارها دخالت کند و خدای ناکرده سبب نارضایتی شهروندان محترم از نظام و آرمان های والای شهدای بزرگوار شود."

وی در عین حال به دفاع از نیروهای شاغل در شهرداری پرداخت و گفت: "در شهرداری ما نیروهایی داریم که 8 الی 10 سال سابقه دارند ولی هنوز به صورت شرکتی کار می کنند. سوال من از مدیران محترم استانی این است که تکلیف این نیروها چه می شود، در حالی که هنوز اینها شرکتی اند و به اتکای این شغل تشکیل خانواده داده و اجاره مسکن و قسط و چه و چه برای خود درست کرده اند؟! اگر راست می گویید فکری برای این افراد بکنید که به آرمان های شهدا نزدیکتر است."

رییس شورای شهر در پایان گفت: "در حال حاضر قبول شدگان آزمون و حتی دیگر شرکت کنندگان که نام شان در نیامده منتظر کارنامه هایشان اند و حضوری و تلفنی رفتارها و واژه هایی را عیان و بیان می دارند که انسان شرمنده ی شهدای بزرگوار می شود. در صورت عدم ارائه ی کارنامه ی کسانی که آزمون استخدامی داده اند و هر روز به ما مراجعه می کنند، از این پس مجبوریم آنها را به سوی مرکز استان روانه کنیم تا جوابشان را از مدیران محترم استانی بگیرند. اگر شوراها در شهرها سربار و مزاحم اند، لطف کنید دستور انحلال شان را صادر فرمایید تا شاهد این همه توهین و ناسزا به مقدس ترین نام ها نباشند."

در ادامه امیرسلیمانی، شهردار آمل، نیز از اقدام استانداری مازندران در معرفی بدون هماهنگی افرادی خارج از روند آزمون استخدامیِ یادشده انتقاد کرد و گفت: "ما مقاومت می کنیم تا تکلیف روشن شود."


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 خرداد 1391
به نظر من بايد براي خانواده معظم شهدا كه داشتن كار حداقل چيزي است كه ميشود به آنها هديه كرد كاري درست است . ولي به نظرم بايد جدا از روال آزمون ها و سهميه بقيه افراد باشد و اين عزيزان فرزند شهيد بدون آزمون و با معرفي نامه از بنياد شهيد جذب در دستگاه هاي اجرايي شوند . بنياد شهيد خودش چند فرزند شهيد را جذب كرده ؟ اين هم سوالي به جا بود از رييس شوراي آمل .
نا شناس 28 خرداد 1391
بازم دم آملی ها گرم....
نا شناس 28 خرداد 1391
چرا ناراحت میشه رییس شورا مگه ۳۰ نفری که از اقوام و خویشاوندان ایشان در شهرداری آمل در یک سال گذشته استخدام شدند عادلانه انجام شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 28 خرداد 1391
احتمالا آقای رییس دنبال استخدام فامیلاش تو شهرداری است که از لیست دیگر خسته شده میگه چرا فامیلای من بیکار باشند از شهرهای دیگه بیان استخدام شن
نا شناس 28 خرداد 1391
چرا مغلطه می کنید
بنده خدا راست میگه
تمام فرمانداریها و بخشداریها از فامیلهای آقایون پر شده حالا نوبت رسیده به شهرداریها
نا شناس 30 خرداد 1391
هر کی به فکر خویشه ... !!!
تو این دوره و زمونه بر من مسلّم شده که دل کسی واسه مردم نمی سوزه ........
همیشه مردم و عدالت ، اخلاقیات و آرمانها ، دستاویزی هستن برای برخی از آقایان جهت رسیدن به منفعت شخصی ..............
نا شناس 2 تير 1391
هر خلاف و پارتی بازی هم که ایشان کرده باشند ولی این حرف ایشان منطقی است ما برای خانواده شهدا خیلی ارزش قائلیم و همیشه مدیون آنان هستیم ولی باید انصاف و عدالت را هم مد نظر داشت این افرادی که ثبت نام کردن تا شاغل شوند اکثرشان صاحب زن و بچه هستند پس باید استاندار محترم اعتراض این مسئول را جدی گرفته و تجدید نظر کند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.